Wednesday, 24 April 2013

Ujian



Setiap manusia mesti ada ujian masing-masing. Tak kisah lah dalam bentuk apa sekali pun. Sedangkan dekat sekolah pun ada ujian, ini kan pula kita sebagai manusia. 
Tapi, pernah tak korang rasa situasi ni :-
" Kenapa mesti aku ? "
" Aku tak kuat nak hadapi semua ni ... "
Dan lain-lain lagi ayat yang buiasa kelar bila korang rasa down.
Tapi, ketahui lah. 

Bukankah, Allah telah berkata dengan jelas di dalam Al-Quran yang Allah tidak akan sekali-kali menguji hambaNya diluar kemampuan hambaNya. Allah tahu kita kuat dalam menghadapi ujianNya jadi Allah berikan ujian itu ke atas diri kita.
Ini peringatan untuk diri sendiri yang selalu sangat rasa down sejak belakangan ni :\
grunge, 5sos, and hey everybody image